اخبار - زومیت - زومیت

ساخت وبلاگ

 سرویس اشتراک ویدیو نماشا در نظر دارد بزرگ‌ترین مسابقه دابسمش ایرانی را راه اندازی کند. از این رو از کلیه علاقمندان دعوت به عمل می‌آورد دابسمش‌های تولیدی خود را با مراجعه به سایت نماشا آپلود کرده و در این مسابقه شرکت کنند.

ساخت دابسمش و شرکت در مسابقه خیلی ساده است. تنها کافی‌است مطابق دستور العمل زیر اقدام کنید:

 قدم اول: ابتدا نرم افزار دابسمش را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

قدم دوم: از لیست صدای موجود در نرم افزار یکی را انتخاب کنید. چنانچه مایل بودید می‌توانید صدای دلخواه خود را آپلود کنید. صدای انتخابی می‌تواند دیالوگی از یک فیلم معروف، شخصیت کارتونی، فیلم قدیمی، یک ترانه معروف، گوشه‌ای از گزارش ورزشی یا هر چیز دیگری باشد.

قدم سوم: در عین حال که روی صدای انتخابی لب می‌زنید از خودتان ویدیوی سلفی تهیه کنید.

قدم چهارم: ویدیو ساخته شده را روی سایت نماشا آپلود کنید. توجه داشته باشید بعد از آپلود ویدیو و هنگام انتشار آن تیک گزینه " این ویدیو برای مسابقه دابسمش ارسال شده است" را بزنید تا پس از تایید اولیه، ویدیو شما در لیست شرکت کنندگان مسابقه دابسمش نماشا قرار داده شود.

  • دابسمش

جایزه مسابقه چیست؟

برای ۳ برنده اول این مسابقه ۳ گوشی iPhone 6s در نظر گرفته شده است. قابل ذکر است ویدیوهای برنده بر اساس امتیاز دهی کاربران و نظر نهایی هیات داوران انتخاب و پس از پایان مسابقات اعلام می‌شود.

مسابقه از کی آغاز می‌شود؟

این مسابقه از تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ شروع و به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

اپلیکیشن دابسمش را از کجا تهیه کنم؟

برای تولید دابسمش، شما نیاز به نصب اپلیکیشن دابسمش روی گوشی هوشمند خود دارید. بر اساس سیستم عامل گوشی خود می‌توانید روی یکی از لینک‌های زیر کلیک کنید.

چند نکته:

  • زمان دابسمش تولیدی شما نباید بیشتر از ۱۵ ثانیه باشد.
  • دابسمش می‌تواند به صورت انفرادی یا گروهی تولید شود ولی جایزه نهایی به تولیدکننده اصلی آن تعلق می‌گیرد.
  • معیار اصلی انتخاب برندگان نهایی امتیازدهی کاربران است. از این‌رو سعی کنید دابسمش‌هایی با خلاقیت و ایده جدیدی تولید کنید.
  • پیشنهاد می‌شود به جای تولید و انتشار چندین دابسمش به انتشار تنها یک دابسمش حرفه‌ای پرداخته و روی جمع‌آوری امتیاز برای آن تمرکز کنید تا یکی از برندگان نهایی مسابقه باشید.
  • خواهشمند است از تولید دابسمش های توهین آمیز به افراد حقیقی و حقوقی جدا خودداری کنید.
  • چنانچه قبلا عضو یکی از دو سایت بلاگ اسکای یا پیکوفایل هستید برای آپلود دابسمش خود نیازی به ثبت نام مجدد ندارید و می‌توانید با همان حساب کاربری لاگین کنید.

http://www.namasha.com/PersianDubsmash

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 277 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:35

اخیرا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور هلند، سامسونگ را متهم به کم‌کاری در خصوص ارائه‌ی به موقع بسته‌های بروزرسانی اندروید کرده است. با زومیت همراه باشید.

سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی آماده‌سازی و ارائه‌ی بسته‌های بروزرسانی اندروید کند عمل می‌کند؛ برخی افراد عرضه‌ی به موقع این بسته‌ها را امری حیاتی می‌دانند. به نظر می‌رسد مسئولان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کشور هلند نیز جزء همین دسته از افراد هستند؛ چرا که سازمان یاد شده، خواستار آن شده که دادگاه‌‌های هلند این موضوع را پیگیری کنند. این سازمان شرکت کره‌ای سامسونگ را به دلیل عملکرد ضعیفش در ارا‌ئه‌ی بسته‌های بروزرسانی، به تجارت غیرمنصفانه که در نهایت کاربران را در معرض خطرهای امنیتی قرار می‌دهد، متهم کرده و این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

البته تمرکز این پرونده بر روی دریافت جدیدترین نسخه‌ی اندروید به همراه قابلیت‌های اضافی دیگر نیست. این پرونده بیشتر در ارتباط با دریافت بسته‌های بروزرسانی کوچک جهت رفع باگ‌های امنیتی یا عملکردی دستگاه‌ است.

گوگل در حقیقت بسته‌هایی را به صورت ماهانه برای رفع مشکلات امنیتی عرضه می‌کند و متعهد شده است که این روند را برای دستگاه‌های نکسوس خود نیز انجام دهد. گوگل این سیاست را از زمان به وجود آمدن مشکل امنیتی Stagefright پیش گرفته است. پس از گوگل، سامسونگ نیز به صورت رسمی اعلام کرد سیاستی مشابه را با همکاری شرکت‌های مخابراتی طرف قرارداد، برای مقابله با این آسیب‌پذیری‌ها به کار خواهد بست. اما در عمل به جز جدیدترین پرچمدارن این شرکت، سایر محصولات میان‌رده و پایین‌رده به هیچ‌وجه این بسته‌های بروزرسانی را دریافت نکرده‌اند.

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هلند خواستار شفاف‌سازی دو مورد از طرف سامسونگ شده است: مورد اول، مدت زمان پشتیبانی هر دستگاه از جانب سامسونگ است؛ اما مورد دوم اینکه "آیا سامسونگ واقعا قصد فراهم کردن بسته‌های بروزرسانی برای تلفن‌های هوشمند خود را دارد؟" . این سازمان تولیدکنندگان دیگر را نیز به صورت مشابه متهم کرده است؛ اما از نظر آن‌ها سامسونگ متهم اصلی این پرونده است. در حال حاضر نیز سازمان یاد شده، خواستار ورود دادگاه‌های هلند به این مسئله شده‌ است.

لازم به ذکر است که سامسونگ در حال حاضر در مورد این پرونده اظهار نظری نکرده است. بنابراین برای آگاهی از نتیجه‌ی این پرونده و تبعات آن باید منتظر بمانیم.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 291 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:35

شیائومی و همراه اول شریک تجاری شدند. نمایندگان شرکت‌های اسوشید نماینده رسمی شیائومی در ایران و همراه اول رسما همکاری خود برای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سرتاسر ایران را رسما اعلام کردند.

مراسم معرفی رسمی شیائومی برای بازار ایران در حال برگزاری است و در آن راوی متیو، مدیر کل شرکت TASK نماینده انحصاری شیائومی در خاورمیانه و آفریقا نه تنها شرکت اسوشید تجارت را به عنوان نماینده‌ی رسمی این شرکت در بازار ایران معرفی کرد، بلکه رسما تایید کرد که محصولات شیائومی با همکاری اپراتور همراه اول در بازار ایران توزیع خواهد شد.

عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول نیز در این مراسم حضور داشت و گفت: «این یک تلاش ۴ ساله است که امشب به نتیجه رسید. ما با توجه به برنامه‌های بازاریابی که از ۴ سال پیش برای مشترکین همراه اول انجام دادیم، موفق شدیم تا یک شرکت مناسب را به عنوان شریک تجاری خود پیدا کنیم.

عطوفی همچنین به زمان عرضه‌ی محصولات شیائومی برای کاربران همراه اول اشاره کرد و گفت: «امیدوارم تا یک ماه آینده گوشی‌های همراه اول را بصورت بسته مشترکین همراه اول ارائه کنیم.»

معاون بازاریابی همراه همچنین اشاره‌ای به تعداد مشترکین همراه اول داشت:

«همراه اول در حال حاضر ۴۸ میلیون مشترک فعال و حدود ۷۶ میلیون نفر مشترک ثبت نام شده دارد. فکر می‌کنیم با عرضه‌ی این محصولات رضایت مشترکین خود را داشته باشیم.»

عطوفی اظهار نظر جالبی درباره‌ی محصولات شیائومی کرد:

«شیائومی کیفیت محصولات اپل را در کنار انعطاف پذیری گوشی‌های اندرویدی دارد و به همین دلیل نیز موقعیت این شرکت در جهان تثبیت شده است.»

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 248 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:35

مایکروسافت در کمکی بشردوستانه به ۷۰٫۰۰۰ محقق و سازمان‌های غیر انتفاعی، به جای پول، سرویس ابری به ارزش یک میلیارد دلار داده است. مایکروسافت قبلا هم دستگاه‌هایی را به صورت رایگان اهدا کرده بود. در ادامه بیشتر در این رابطه می‌خوانیم.

مدیر عامل مایکروسافت تصمیم گرفته که این‌بار به جای اهدای پول، از سرویس‌های ابری خود اهدا کند.ساتیا نادلا معتقد است پردازش ابری به یک منبع پر اهمیت برای رفع مشکل‌های جهانی تبدیل شده است.

برد اسمیت، سرپرست بخش حقوقی مایکروسافت می‌نویسد:

سرویس ابری می‌تواند راز‌هایی که توسط اطلاعات نگه داشته شده را فاش کند و بینش‌ها و تحول‌هایی را نه تنها در تکنولوژی و علوم، بلکه در محدوده‌ی اقتصاد و چالش‌های اجتماعی به وجود آورد و سرویس‌های بهتری را برای همه انسان‌ها خلق کند. همچنین سرویس‌های ابری می‌توانند ارتباطات را بهبود دهند و ضمن کمک به حل مشکلات، به سازمان‌ها و کسب و کار‌ها برای بهره‌وری و تاثیر‌گذاری بیشتر خدمت‌رسانی کنند.

این موسسه‌ی خاص یک پروژه سه تکه‌ای است که بخش اول به سازمان‌های غیر انتفاعی سرتاسر جهان اجازه می‌دهد تا به اطلاعات مرکزی مایکروسافت دسترسی داشته باشند و برنامه‌های خود را اجرا کنند. در بخش دوم این سازمان‌ها می‌توانند به صورت رایگان از اوت لوک، ورد، اکسل و پاورپوینت ابری استفاده کنند.

مایکروسافت همچنین در حال گسترش برنامه Microsoft Azure برای برنامه‌های تحقیقاتی است که می‌تواند فضای ذخیره‌سازی Azure و منابع پردازشی را در اختیار محققان قرار دهد. 

مایکروسافت برای رشد بیشتر و کمک به این موسسه‌های غیر انتفاعی قرار است کمک‌هایی بزرگی به آن‌ها کند.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 285 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:17

هنگامی که بحث امنیت کامپیوتری و سایبری پیش می‌آید معمولاً ۲ مشکل عمده وجود دارد: نبود آگاهی کافی کاربران درباره‌ی خطرات واقعی و باورهای نادرست درباره‌ی مسائل امنیتی. در ادامه ۹ مورد از مهم‌ترین نکاتی را بررسی خواهیم کرد که کارشناسان و متخصصان امنیتی معتقدند هر کاربری باید آن‌ها را رعایت کند.

۱. داشتن یک رمز عبور قوی می‌تواند از وقوع بسیاری از حملات جلوگیری کند

strong passwords ad977

الکس استاموس مسئول ارشد امنیت فیسبوک بیشتر زندگی حرفه‌ای خود را صرف پیداکردن آسیب پذیری‌های امنیتی و فهمیدن اینکه هکرها چگونه ممکن است از معایب نرم‌افزارها سو‌استفاده کنند کرده است. او تا به حال با انواع مختلفی از حملات روبرو شده است؛ از غیرمستقیم‌ترین روش‌های هک گرفته تا ساده‌ترین کلاهبرداری‌ها به سبک مهندسی اجتماعی. او در تمامی این موارد دو راهکار آسان برای بسیاری از کاربران دیده است: استفاده از رمز عبور قوی و احراز هویت دو مرحله‌ای (two-factor authentication)

استاموس می‌گوید بزرگ‌ترین مشکل این است که رسانه‌ها روی داستان‌هایی درباره‌ی عمیق‌ترین و پیچیده‌ترین هک‌ها تمرکز کرده و طوری وانمود می‌کنند که کاربران هیچ راهی برای دفاع از خودشان ندارند؛ در حالی که اینطور نیست. او در ادامه می‌گوید:

"از زمانی که اسناد اسنودن رو شدند، متوجه سرخوردگی و ناامیدی جمعی در رسانه‌ها، صنعت امنیت و عموم مردم شده‌ام. اکثر افراد فکر می‌کنند که هیچ راهی برای حفظ امنیت خودشان ندارند. این جمله تنها در صورتی درست است که با یک آژانس امنیتی سطح بالای دولتی طرف باشید که حتی توانایی بازنویسی فرم‌ور هارد دیسک‌ها را هم دارد. این واقعیت که قدرت‌های دولتی ممکن است بتوانند به هر سیستمی نفوذ کنند، نباید شما را از حفظ امنیت خود در برابر خطرات بالقوه‌ و محتمل‌تری مانند هکرهای نیمه حرفه‌ای و کلاهبردار باز دارد.

کاربران می‌توانند با دو قدم آسان خود را در برابر تهدیدات خطرناک بسیاری محافظت کنند:

۱) نصب یک ابزار مدیریت پسورد برای تولید یک پسورد منحصر به فرد برای هر سرویسی که از آن استفاده می‌کنند.
۲) فعال سازی ورود دو مرحله‌ای (که اغلب با ارسال پیام کوتاه صورت می‌گیرد) در حساب‌های ایمیل و شبکه‌های اجتماعی.

مورد دوم بسیار مهم است، چرا که هکرها عاشق به دست آوردن کنترل حساب ایمیل و شبکه‌های اجتماعی افراد هستند تا با استفاده از آن به حساب‌های بیشتری نفوذ کنند.

من واقعاً دوست دارم که رسانه‌ها گسترش این ایده که ممکن است با هک‌ها و نفوذهای باورنکردنی امنیتی روبرو شوید را متوقف کنند، چرا که این ایده منجر به نادیده گرفتن حفظ امنیت در برابر طیف گسترده‌تری از حملات می‌شود."

از زمانی که اسناد اسنودن رو شدند اکثر افراد فکر می‌کنند که هیچ راهی برای حفظ امنیت خودشان ندارند. این تنها در صورتی درست است که با یک آژانس امنیتی سطح بالای دولتی طرف باشید.

آدام جی. اودانل مهندس ارشد گروه پیشرفته‌ی حفاظت در برابر بدافزار در سیسکو در تایید توصیه‌های استاموس می‌گوید:

"توصیه‌ی من به کاربران عمومی این است که همواره از اطلاعات خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کرده و آن را تست کنند. یک پناهگاه امن برای رمزهای عبور خود داشته باشند و از رمز عبور متفاوتی روی هر وبسایت استفاده کنند. داشتن یک رمز عبور خوب آسان است و در عین حال بهترین کاری است که می‌توانید انجام بدهید."

۲. صرف اینکه یک دستگاه جدید است دلیل بر امن بودن آن نیست

new device 7e04e

وقتی بسته‌بندی تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ جدید خود را باز می‌کنید بوی تازگی آن بسیار لذت بخش و عملکرد باتری دستگاه رویایی است. اما این به معنی پاک بودن دستگاه شما از وجود بدافزارها و نداشتن هیچگونه آسیب‌پذیری‌ نیست.

این نکته را می‌توان از بسیاری از کارشناسان امنیتی شنید. الیانور سایتا مدیر فنی موسسه‌ی بین المللی رسانه‌ی نوین است و بیش از یک دهه به دولت‌ها و شرکت‌ها درباره‌ی مسائل امنیتی کامپیوتری مشاوره می‌دهد. او معتقد است که یکی از بزرگترین باورهای نادرست در زمینه‌ی امنیت این است که دستگاه‌های نو کاملاً ایمن هستند و هرچه از عمر آن‌ها می‌گذرد نا امن‌تر می‌شوند. این باور صحت ندارد؛ مخصوصاً به این دلیل که بسیاری از دستگاه‌های نو با نرم‌افزارهای تبلیغاتی عرضه می‌شوند که آسیب‌پذیری‌های امنیتی دارند. (برای مثال اگر به یاد داشته باشید نرم افزار Superfish از پیش روی بسیاری از لپ تاپ‌های لنوو نصب بود.)

سایتا می‌گوید:

"به همین دلیل است که موضوع Superfish تا این حد مهم بود. آن‌ها یک درب پشتی (backdoor) ساخته بودند، آن هم به بدترین و ناقص‌ترین شکل ممکن و حالا هر کسی می‌توانست از طریق آن وارد شود."

یکی از بزرگترین باورهای نادرست در زمینه‌ی امنیت این است که دستگاه‌های نو کاملاً ایمن هستند و هرچه از عمر آن‌ها می‌گذرد نا امن‌تر می‌شوند.

مسئله‌ی دیگری که سال گذشته رسانه‌ای شد حملات FREAK بود. اینکه بسیاری از دستگاه‌ها از قبل رویشان درب پشتی نصب شده بود. این درهای پشتی به خواست دولت‌ها و برای سهولت دسترسی سازمان‌های امنیتی و پیگیری حملات دشمنان نصب شده بودند. اما متاسفانه حتی اگر نیت دولت‌ها خیر هم باشد، درهای پشتی آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند که هر کسی می‌تواند از آن‌ها بهره‌برداری کند. سایتا می‌گوید:

"من فکر می‌کنم چیزی که بسیار مهم است این است که وقتی یک سیستم مانیتورینگ را در دل یک شبکه‌ی مخابراتی یا سیستم رمزنگرای شده می‌سازید، هر کسی می‌تواند از آن سوء استفاده کند. شما با این کار یک آسیب پذیری در سیستم ساخته‌اید و شاید مقدار کمی بر آن کنترل داشته باشید؛ اما در نهایت درب پشتی، درب پشتی است و هر کسی می‌تواند از آن رد شود."

۳. حتی بهترین نرم‌افزارها هم آسیب‌پذیری‌های امنیتی دارند

os chart e8b1c

خیلی از ما باور داریم که نرم‌افزارها یا سرویس‌های خوب و مشهور کاملاً ایمن هستند. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران وقتی متوجه می‌شوند محصول یا سرویس آن‌ها آسیب‌پذیر است عصبانی می‌شوند. آن‌ها اینطور فکر می‌کنند که وقتی می‌توان یک خودروی ایمن ساخت، چرا نمی‌توان یک تلفن ایمن ساخت؟

پریسا تبریز رئیس تیم امنیتی گوگل کروم می‌گوید نباید به امنیت اطلاعات اینگونه نگاه کرد. تبریز عقیده دارد امنیت اطلاعات بیشتر شبیه پزشکی است؛ اندکی هنر و مقداری علم، نه علم خالص. او دلیل این شباهت را این واقعیت می‌داند که تکنولوژی ما ساخته‌ی دست انسان‌ها است و توسط انسان‌ها و با اهداف بسیار غیر علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. او می‌گوید:

"من فکر می‌کنم امنیت اطلاعات بسیار شبیه پزشکی است. هم علم است و هم هنر. شاید به این دلیل باشد که ما انسان‌ها تکنولوژی و اینترنت را ساخته‌ایم. ما فرض می‌کنیم که باید بتوانیم این‌ها را کامل و بی نقص بسازیم، اما پیچیدگیِ چیزی که ساخته‌ایم و حالا امیدواریم که بتوانیم امنیت آن را تامین کنیم، تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد. امنیت آن احتیاج به نبود حتی یک باگ دارد. این شرایط را که در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که بخت با سمت "مدافع" نیست. مدافع باید مطمئن باشد نرم‌افزاری که می‌نویسد هیچ باگی ندارد (که در مورد سیستم عامل‌ها چندین میلیون خط کد باید کاملاً عاری از کوچکترین باگی باشند) در حالی که "مهاجم" تنها کافی است تا یک باگ پیدا کند.
همیشه در نرم‌افزارها باگ وجود دارد و برخی از این باگ‌ها تاثیرات امنیتی دارند. چالش اصلی این است که منابع خود را صرف برطرف کردن کدام باگ‌ها کنیم و این کار بر اساس مدل‌های فرضیِ تهدید است. این مدل‌ها به ما می‌گویند که افراد با چه انگیزه‌هایی (مانند جرم و جنایت، سرقت، نظارت و ...) دست به حمله می‌زنند."

"مدافع" باید مطمئن باشد نرم‌افزاری که می‌نویسد هیچ باگی ندارد، در حالی که "مهاجم" تنها کافی است تا یک باگ پیدا کند

لیلیان ابلون، محقق امنیت کامپیوتر در شرکت رند (RAND) عقیده دارد چیزی به اسم سیستم کاملاً ایمن وجود ندارد. هدف اصلی تیم‌های امنیتی "هزینه بر" کردن حمله‌ها است، نه غیر ممکن کردن آن‌ها. او در ادامه می‌گوید:

"با داشتن منابع کافی، همواره راهی برای نفوذ مهاجم وجود دارد. حتماً تا به حال اصطلاح "دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد" را شنیده‌اید. این اصطلاح در مورد هک کردن و نفوذ به هر شرکتی صادق است. هدف امنیت کامپیوتری، پر هزینه کردن این حملات از لحاظ مالی، زمانی، تحقیقاتی و دیگر منابع است."

۴. هر وبسایت یا اپلیکیشن باید از HTTPS استفاده کند

https d093f

حتماً شما هم شایعات زیادی درباره‌ی HTTPS شنیده‌اید. اینکه کند است، فقط برا سایت‌هایی که باید فوق امن باشند لازم است، واقعاً کار نمی‌کند و مواردی از این دست. همه‌ی این‌ها نادرست هستند. پیتر اکرسلی از بنیاد مرز الکترونیک (Electronic Frontier Foundation) چندین سال است که روی استفاده از HTTPS تحقیق می‌کند. او می‌گوید باور نادرست و خطرناکی بین عموم رواج دارد که بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به HTTPS نیاز ندارند. او می‌گوید:

"یکی دیگر از تصورات غلط این است که اپراتورهای وبسایت‌هایی مثل روزنامه‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی فکر می‌کنند که چون با پرداخت الکترونیکی سر و کار ندارند، وبسایت یا اپلیکیشن‌شان هم نیازی به HTTPS ندارد. همه‌ی وبسایت‌ها به HTTPS نیاز دارند، چرا که بدون آن هکرها، استراق سمع کنندگان یا آژانس‌های جاسوسی دولتی به راحتی می‌توانند بفهمند که چه کسانی مشغول خواندن مطالب سایت هستند، چه اطلاعاتی در اپلیکیشن در حال پردازش است، یا حتی می‌توانند اطلاعات را به روش‌های مخربی تغییر دهند."

اکرسلی وابستگی به هیچ شرکتی ندارد (بنیاد مرز الکترونیک یک سازمان غیر انتفاعی است) پس اگر می‌بینید برای HTTPS تبلیغ می‌کند مطمئن باشید انگیزه‌ی مالی پشت آن نیست و به او نفعی نمی‌رسد. او تنها به ایمنی کاربران اهمیت می‌دهد.

۵. فضای ابری (کلاود) امن نیست و تنها موجب بروز مشکلات امنیتی جدید می‌شود

cloud computing acf86

امروزه همه چیز به سمت ابری شدن پیش می‌رود. ایمیل‌های شما آنجا است، عکس‌ها، پیام‌ها، سوابق پزشکی، مدارک بانکی، و حتی جزئیاتی از زندگی خصوصی‌تان. در حقیقت فضای ابری از آن چه فکر می‌کنید امن‌تر است؛ اما ممکن است موجب بروز مشکلات امنیتی جدیدی شود که تا به حال آن‌ها را در نظر نگرفته‌اید.لی هانیول مهندس ایمنی است که برای یک شرکت بزرگ پردازش ابری کار می‌کند. او در ادامه توضیح می‌دهد که پردازش ابری دقیقاً چگونه کار می‌کند. هانیول پیشنهاد می‌کند برای درک بهتر تفاوت فضای ابری با فضای ذخیره سازی محلی، مثال ملموس و فیزیکی زیر را در نظر بگیرید:

"فرض کنید در یک خانه‌ی ویلایی زندگی می‌کنید. شما تسلط کاملی بر خانه‌تان دارید و می‌دانید که دقیقاً چه اقدامات امنیتی را در مقابل مزاحمان در نظر گرفته‌اید. اینکه آیا سیستم زنگ خطر دارید؟ یا روی دیوار و جلوی پنجره‌هایتان میله و نرده کشیده‌اید؟

حالا حالتی را در نظر بگیرید که در یک آپارتمان زندگی می‌کنید و بعضی از موارد گفته شده از قبل برای شما فراهم شده‌اند. مثلاً یک نگهبان در پایین ساختمان نگهبانی می‌دهد یا هر طبقه از ساختمان کلید یا کارت دسترسی مخصوص به خودش را دارد. ساختمان‌هایی وجود دارند که برای دسترسی به هر طبقه‌ی خاص، باید کارت مخصوص به آن طبقه را داشته باشید. شاید این روش کمی آزار دهنده به نظر برسد، اما قطعاً بسیار ایمن‌تر است. نگهبان ساختمان هم رفته رفته الگوی آمد و شد ساکنان را یاد می‌گیرد و می‌تواند مزاحمان را از ساکنان تشخیص بدهد.

گذاشتن اطلاعات در فضای ابری مثل زندگی کردن در این آپارتمان‌های امن است. ممکن است به مکانی که داده‌های شما در آن ذخیره شده است دسترسی نداشته باشید، اما کسی در آن ساختمان است که ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته لاگ‌ها و الگوی استفاده از داده‌ها را بررسی می‌کند. این مدل بیشتر شبیه تامین ایمنی به صورت جمعی است. فرض کنید نگهبان متوجه می‌شود که یک آدرس IP به چندین حساب وارد شده است که هر کدام از آن‌ها در کشورهای متفاوتی قرار دارند. همچنین نکته‌ی مشترک تمامی این اکانت‌ها این است که دیروز یک فایل مشکوک دریافت کرده‌اند. احتمالاْ فایل مخرب بوده و تمامی این اکانت‌ها هک شده‌اند.

اما اگر حمله هدفمند باشد و نه به شکلی که گفته شد کور کورانه، نشانه‌های آن هم سخت‌تر پیدا خواهند شد. وقتی تلاش دارید از یک سیستم ابری محافظت کنید، به دنبال پیدا کردن سوزن در انبار کاه هستید. حجم داده‌هایی که باید پردازش کنید باورنکردنی است. امروزه تبلیغات زیادی پیرامون "داده‌های عظیم (Big Data)" و یادگیری ماشینی وجود دارد، اما نباید فراموش کنیم که تنها در اول راه هستیم و برای پیدا کردن حمله کنندگان با استفاده از این روش‌ها راه زیادی در پیش است. یک مهاجم حرفه‌ای می‌داند که چگونه بی سر و صدا حرکت کند و از دید سیستم‌های تشخیص الگو مخفی بماند."

در حقیقت فضای ابری از آن چه فکر می‌کنید امن تر است؛ اما ممکن است موجب بروز مشکلات امنیتی جدیدی شود که تا به حال آن‌ها را در نظر نگرفته‌اید.

به بیان دیگر بعضی روش‌های حملات خودکار در سیستم‌های ابری واضح و آشکار هستند؛ اما مخفی شدن در این سیستم‌ها هم آسان‌تر است. هانیول توضیح می‌دهد که کاربران باید حتماً خطراتی که به طور جدی نگرانش هستند را هنگام انتخاب بین یک سرویس ابری و یک سرور خانگی در نظر بگیرند.

"خدمات ابری سیستم‌های بسیار پیچیده‌تری نسبت به یک هارد دیسک متصل به کامپیوترتان، یا سرویس ایمیلی که خودتان توسط سرور خانگی راه‌اندازی کرده‌اید هستند. در نتیجه موارد احتمال بروز خطا بسیار بیشتر است، اما در عین حال افراد بیشتری هم در حال حفاظت از آن هستند. سوال اصلی که باید از خودتان بپرسید این است: آیا خود من بهتر می‌توانم چنین سیستمی را اداره کنم یا بهتر است این وظیفه را به افرادی با وقت، سرمایه و تخصص بیشتر از خودم بسپارم؟ فکر می‌کنید چه کسی قرار است شما را هک کند؟ یک بچه دبیرستانی مشتاق یا NSA؟ من خودم به مدت چندین سال سرور ایمیل خودم را داشتم و بالاخره به یک سرویس میزبانی ایمیل مهاجرت کردم. من کسانی که برای Gmail و Outlook کار می‌کنند را می‌شناسم و می‌دانم که آن‌ها در اداره‌ی سرور ایمیل از من بسیار بهتر عمل می‌کنند. همچنین بحث زمان و هزینه هم در میان است. راه اندازی یک سرور ایمیل کاری مشقت بار است، اما برای کسی که نگران جاسوس‌های NSA است ارزشش را دارد.

۶. بروز رسانی‌های امنیتی برای محافظت از امنیت بسیار مهم هستند

update d0704

در زندگی کمترچیزی را می‌توان یافت که از نوتیفیکیشن‌های یادآوری برای آپدیت کردن آزاردهنده‌تر باشد. بیشتر اوقات فرآیند آپدیت کردن بسیار طول می‌کشد، اما در اکثر مواقع همین آپدیت‌ها تنها چیزی هستند که جلوی نفوذ افراد شرور به سیستم شما را می‌گیرند. اودانل از سیسکو می‌گوید:

"پیغام‌های یادآوری برای به روز رسانی فقط برای آزار دادن شما طراحی نشده‌اند. چیزی که بازه‌ی عرضه‌ی آپدیت‌ها را کوتاه‌تر می‌کند رفع نقص‌های امنیتی‌ای است که هکرها می‌توانند از آن‌ها بهره برداری کنند. این بسته‌های به روزرسانی اشکالاتی را رفع می‌کنند که به صورت عمومی مشخص شده‌اند و به احتمال زیاد قبلاً در حملاتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. احتمالاً شما هرگز چندین روز با یک زخم باز و چرک کرده بر روی بازویتان به گردش نمی‌پردازید! همین کار را در زندگی کامپیوتری خود هم انجام دهید."

۷. هکرها مجرم نیستند

hacker 7938a

با وجود شواهدی بر خلاف تصور عموم، همچنان بسیاری از مردم فکر می‌کنند هکرها دشمنان شیطان صفتی هستند که هیچ چیزی به جز سرقت کالاهای دیجیتال آن‌ها را نمی‌خواهند. اما علاوه بر هکرهای کلاه سیاه، هکرهای کلاه سفید هم داریم. هکرهای کلاه سفید برای این به سیستم‌ها نفوذ می‌کنند تا قبل از هکرهای کلاه سیاه آنجا حضور داشته باشند. وقتی که آسیب‌پذیری‌ها توسط هکرهای کلاه سفید شناسایی شوند، به راحتی می‌توان برای آن‌ها وصله‌های امنیتی عرضه کرد. پریسا تبریز از تیم امنیتی گوگل کروم می‌گوید:

"هکرها مجرم نیستند. صرف اینکه کسی بداند چطور می‌توان به چیزی نفوذ کرد، دلیل بر این نیست که حتماً از آن برای صدمه زدن به مردم استفاده خواهد کرد. بسیاری از هکرها سبب امن‌تر شدن سرویس‌ها می‌شوند."

اودانل هم تاکید می‌کند ما به هکرها نیاز داریم و نرم افزارها به تنهایی نمی‌توانند امنیت شما را تامین کنند.

"بله، نرم افزارهای آنتی ویروس برای شروع خوب هستند، اما در نهایت به متخصصان امنیتی مانند هکرها نیاز خواهید داشت تا در برابر دیگر هکرها از خود دفاع کنید."

صرف اینکه کسی بداند چطور می‌توان به چیزی نفوذ کرد، دلیل بر این نیست که حتماً از آن برای صدمه زدن به مردم استفاده خواهد کرد.

ابلون از شرکت RAND هم اضافه می‌کند که حتی هکرهای مخرب هم به ندرت آن تهدیدی هستند که شما فکرش را می‌کنید. در عوض ممکن است تهدید از جانب افرادی که حتی به آن‌ها مشکوک نیستید متوجه شما باشد. انگیزه‌های چنین افرادی ممکن است به مراتب پیچیده‌تر از یک سرقت ساده باشد. ابلون می‌گوید:

"در بسیاری از موارد یک کارمند خودی هم می‌تواند(عمداً یا سهوا) تهدید بزرگی  باشد و یک کسب و کار را به زانو دربیاورد. علاوه بر این انواع متمایزی از تهدیدات سایبری خارجی هم وجود دارند؛ مانند مجرمان سایبری، هکرهای پشتیبانی شده توسط دولت‌ها، هکتیویست‌ها (hacktivists) و غیره؛ که هرکدام اهداف، انگیزه‌ها و قابلیت‌های خاص خودشان را دارند. برای مثال هکرهایی که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت حمله کردند انگیزه و توانایی‌های کاملاً متفاوتی با هکرهای حمایت شده توسط دولت یک کشور را داشتند که به سونی حمله کردند."

۸. حملات و تروریسم سایبری بسیار نادر هستند

cyber attack d9b6f

بسیاری از کارشناسانی که با آن‌ها مصاحبه شد عقیده داشتند بزرگترین خطری که ما را تهدید می‌کند این است که به دلیل داشتن یک پسورد بسیار ضعیف یک نفر به اکانتمان نفوذ کند. اما مردم همچنان از "حملات مرگبار سایبری" به شدت هراس دارند. البون توضیح می‌دهد که این نوع از حملات فوق العاده بعید هستند:

"درست است که می‌توان یک وسیله‌ی نقلیه را از هرکجای جهان هک و به آن نفوذ کرد، یا برای مثال دستگاه‌های پزشکی حیاتی مثل ضربان ساز قلب و تزریق کننده‌ی انسولین هر کدام آدرس IP خودشان را دارند و از طریق بلوتوث فعال می‌شوند؛ اما حمله به این نوع دستگاه‌ها معمولاً نیاز به دسترسی نزدیک (حضور فیزیکی در محل) و اکسپلویت‌های نسبتاً پیچیده دارد که خود نیازمند زمان زیادی برای توسعه و پیاده سازی است. هرچند نباید میلیون‌ها دستگاه متصل به اینترنت (اینترنت اشیاء) را نادیده بگیریم."

در واقع بسیاری از مردم با همان منطقی از حملات سایبری می‌ترسند که از قاتلان سریالی می‌ترسند. این نوع تهدیدات ترسناک‌ترین تهدیدات ممکن هستند، اما در عین حال نامحتمل‌ترین آن‌ها نیز هستند.

در مورد تروریسم سایبری هم البون می‌گوید:

"تا به امروز چیزی به اسم تروریسم سایبری وجود خارجی ندارد. آن‌چه از آن به عنوان تروریسم سایبری یاد می‌شود بیشتر شبیه کارهای فعالان هکری است. به عنوان مثال هک کردن توییتر و دسترسی به مرکز فرماندهی فید آن و تبلیغات برای داعش از این قبیل هستند."

dark net and deep web 8f73d

ابلون می‌گوید یکی از مشکلات او با پوشش رسانه‌ها از جرایم سایبری این است که اصطلاح دارک نت و دیپ وب را اشتباه به کار می‌برند. او توضیح می‌دهد که هرکدام از این عبارت‌ها به چه معنی است:

"دیپ وب به بخشی از اینترنت (یا به عبارت دقیق‌تر شبکه‌ی جهانی وب، هر چیزی که با www شروع می‌شود) گفته می‌شود که توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی‌شود، پس توسط گوگل نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. دارک نت به شبکه‌های غیر "www" مربوط می‌شود که کاربران ممکن است برای دسترسی به آن نیاز به نرم‌افزارهای جداگانه داشته باشند. برای مثال سیلک رود و بسیاری از بازارهای غیرقانونی دیگر روی شبکه‌های دارک وب مانند I2P و Tor میزبانی می‌شوند."

پس سعی کنید پسورد قوی و متفاوتی برای هر سرویسی که از آن استفاده می‌کنید داشته باشید، از ورود دومرحله‌ای استفاده کرده و نگران حملات سایبری فوق پیچیده از دارک نت نباشید. همچنین به یاد داشته باشید بسیاری از هکرها تامین کننده‌ی امنیت شما هستند.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 277 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:14

در گذشته برای پیدا کردن شماره و آدرس پزشک مورد نظرمان مجبور بودیم از دوستان و آشنایانمان پرس‌وجو کنیم یا این که شماره را از ۱۱۸ دریافت کنیم و با تماس آدرس را بدست آوریم. امروزه راه‌های زیادی در اینترنت موجود است که می‌توان با آن می توانیم مشخصات پزشک مود نظرمان را پیدا کنیم. با زومیت همراه باشید.

استفاده از راه‌های قدیمی برای پیدا کردن پزشک مورد نظر یا دریافت مشخصات این فرد در دنیای امروزی نسبت به راهکارهای جدید بسیار سخت و طاقت فرسا است. از طرفی دسترسی به اینترنت برای بیشتر افراد امکان‌پذیر است و می‌توانند بیشتر نیازهایشان را از این طریق تأمین کنند.

برای پیدا کردن پزشک مورد نظرمان کافی است در کنار جستجو در سایت‌ها و تبلیغات اینترنتی سری به بخش جستجوی پزشک سازمان نظام پزشکی کشور بزنیم.

بخش جستجوی ‍پزشک سازمان نظام پزشکی

وقتی وارد بخش جستجوی پزشک می‌شویم فرمی به شکل زیر برای ما نمایش داده می‌شود که می‌توانیم هم از طریق مشخصات هویتی و هم با کد نظام پزشکی و کد دسترسی، پزشک مورد نظرمان را جستجو کنیم.برای جستجو در بخش جستجوی آزاد که همان جستجو با مشخصات هویتی است، می‌توان با درج یک یا چند شاخص از میان نام، نام خانوادگی، شهر مورد نظر، رشته تخصصی پزشک، آدرس مطلب و جنسیت، پزشک مورد نظرمان را پیدا کنیم.

فرم جستجو

اما در بخش جستجو با کد دسترسی باید نام، نام خانوادگی، کد نظام پزشکی یا کد دسترسی را داشته باشیم.

جستجو با کد دسترسی

اگر جستجوی ما دارای پاسخی باشد، در لیستی مانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود.

لیست نتایج جستجو

با کلیک بر لینک نمایش، مشخصات پزشک مورد نظر از جمله نام و نام خانوادگی، رشته تخصصی، استان، شهر، آدرس و تلفن نمایش داده می‌شود. البته اگر پزشک مورد نظر تصویر شخصی داشته باشد به کابران نشان داده شده و گرنه تصویر پیش‌فرض در این بخش قرار می‌گیرد.

doctor 5 2ab6b

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 276 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:14

پژوهشگران به تازگی موفق به توسعه‌ی روشی جدید برای چاپ سه بعدی ساختارهایی با ابعاد نانو شده‌اند که احتمالا آینده‌ی صفحات لمسی را دگرگون خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.

پژوهشگران سوییسی به لطف تکنیک پرینت سه بعدی مایکروسکوپی خاصی قادر به توسعه‌ی فناوری مربوط به صفحات لمسی جدیدی شده‌اند که امکان بهبود شفافیت و حساسیت نمایشگرها را فراهم می‌کند. در صورت تجاری‌سازی تولید این نانوماده‌ که به صورت شبکه‌ای از جنس طلا و نقره است، احتمالا این محصول تاثیر شگرفی برنسل آینده‌ی تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی خواهد داشت.

روش جدید پرینت سه بعدی که Nanodrip نام دارد، برای انتقال جوهر الکتروهیدرودینامیک (جوهری که قادر به ذخیره‌ی بار الکتریکی است.) به بیرون، از سیستمی مشابه چاپگرهای جوهرافشان عادی استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که در این روش برای بهبود رسانایی و شفافیت ماده، به جای استفاده از نانو‌وال‌های مرسوم از جنس اکسید قلع و ایندیوم، الکترودهایی از جنس طلا یا نقره به کار گرفته می‌شود.

اضافه کردن بعد سوم و استفاده از تکنیک پرینت سه بعدی بسیار کلیدی است: طلا و نقره شفاف نیستند، اما تیم تحقیقاتی دانشگاه ETH زوریخ با ساخت شبکه‌هایی از نانووال‌ها با ضخامت ۸۰ تا ۵۰۰ نانومتر، موفق به تولید ماده‌ای با سطح رسانایی و شفافیت قابل قبول شده‌‌اند.

دیموس پولیکاکو؛ سرپرست این تیم تحقیقاتی می‌گوید:

دست‌یابی همزمان به رسانایی و شفافیت بالا در مفتول‌هایی از جنس این فلزات غیر ممکن است؛ چرا که با افزایش سطح مقطع مفتول‌های طلا و نقره، رسانایی آن‌ها افزایش و شفافیت شبکه کاهش می‌یابد.

ابعاد قطرات تولید شده در طی فرآیند Nanodrip، در حدود ۱۰ برابر کوچکتر از روزنه‌ای است که محلول نانوذرات فلزی از آن خارج می‌شوند. با تبخیر شدن محلول، ساختار سه بعدی طلا یا نقره باقی می‌ماند. پژوهشگران با متعادل ساختن ترکیب فلزی جوهر با استفاده از میدان الکترومغناطیسی دستگاه، قادر به تولید قطرات بسیار کوچکی شده‌اند.

پولیکاکو در ادامه می‌گوید:

قطره‌ی آبی را تصور کنید که در آستانه‌ی جدا شدن از شیر است. اکنون قطره‌ی کوچک‌تر دیگری را تصور کنید که از قطره‌‌ی یاد شده آویزان است؛ در حال حاضر ما قادر به پرینت آن قطره‌ی کوچک هستیم.

چالش بزرگ بعدی این تیم، توسعه‌ی روشی برای تجاری‌سازی این فرآیند است. اعضای تیم بر این باورند که فناوری Nanodrip به تدریج جای فرآیندهای تولید صفحات لمسی کنونی را خواهد گرفت. این فناوری در تولید سلول‌های خورشیدی نیز می‌تواند بسیار سودمند باشد.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 316 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:14

نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ از گلکسی اس ۷ در پایگاه‌ داده‌ی انتوتو ثبت و مشخصات فنی آن نیز فاش شده است. برای اطلاع از مشخصات فنی پرچمدار جدید سامسونگ در ادامه با زومیت همراه شوید.

 در گذشته اطلاعات گلکسی اس ۷ مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در پایگاه داده‌ی انتوتو ثبت شده بود و حالا نوبت به نسخه‌ی دارای پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ از این گوشی رسیده است.

بنابر این اطلاعات، گلکسی اس ۷ دارای صفحه نمایش ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰، ۴ گیگابایت رم و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل بوده و مجهز به ۴ گیگابایت رم نیز خواهد شد. دوربین ثانویه‌ی گلکسی اس ۷ نیز دارای حسگری ۵ مگاپیکسلی است.

antutu sgs7 211e3 

این گوشی دارای نام رمز SM-G930F است و مجهز به ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز شده است. سیستم عامل پیش‌فرض آن نیز اندروید ۶.۰.۱ است. انتظار می‌رود گلکسی اس ۷ روز ۱ اسفند و در جریان کنفرانس رسمی سامسونگ در نمایشگاه MWC 2016 معرفی شود.

برای مشاهده تمامی مطالب مرتبط با گلکسی اس ۷ به آدرس zoomit.ir/galaxy-s7 مراجعه کنید

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 293 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:54

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که اجرای سیاست‌ محدود کردن بخشی از تکنولوژی، پاسخگو نیست. به گفته او برخی تصور می‌کنند سیاست‌هایی که در جامعه حقیقی (مرزهای جغرافیایی) اعمال می‌شود باید در فضای مجازی نیز اجرا شود. همراه زومیت باشید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری در فضای مجازی از جنس سیاست‌گذاری تکنولوژی نیست، سیاست‌هایی که براساس آن بخش‌هایی از تکنولوژی محدود می‌شوند را پاسخگو ندانست.

سید ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور بیان کرد ما باید در حوزه سیاست گذاری مشکلات را با توافق و اجماع حل کنیم. البته اجماع کلی امکان‌پذیر نیست اما باید تا قبل از شکل‌گیری فضای مجازی به یک اجماع نسبی در تصمیم‌گیری‌ها دست یابیم؛ چرا که هر گونه عدم اجماع باعث عدم توفیق در سیاست‌گذاری می‌شود.

فیروزآبادی با اشاره به این که باید از طریق فرآیند مشارکت و با درک و شناخت مبتنی بر عقلانیت مجازی حرکت کنیم، گفت:

باید مبانی روشن برای سیاست‌گذاری در فضای مجازی داشته باشیم. اسناد بالادستی و گزاره‌های مذهبی باید مورد توجه قرار گیرند اما واقعیت این است که بعد از توافق نسبی باید مبانی ارزشی مشخصی برای این حوزه تعیین شود. ذی‌نفعان کلیدی حوزه فضای مجازی باید شناخته شده و نقش مناسب به آنها داده شود. برخی احساس می‌کنند در سیاست‌گذاری‌ها می‌توانند هر آنچه در فضای جغرافیایی اعمال حاکمیت می‌شود در فضای مجازی هم انجام شود همچون شبکه‌های اجتماعی؛ اما آیا شبکه‌های اجتماعی در چارچوب سرزمینی ما شکل گرفته و عمل می‌کنند؟ آیا هر گونه اعمال سیاستی بر آنها می‌تواند عقلانی باشد؟

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 287 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:54

با پیشرفت فناوری رسانه‌ها نیز در حال دگردیسی هستند، بطوریکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد کاربران سرویس‌های استریم موسیقی و ویدیو هستیم. براساس آخرین آمار منتشر شده توسط نتفلیکس، این سرویس استریم ویدیویی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۶ میلیون نفر به تعداد کاربران خود افزوده است.

 انتشار آمارهای مختلف از میزان افزایش تعداد کاربران سرویس‌های استریم موسیقی و ویدیو در کنار کم بیننده‌تر شدن هرچه بیشتر کانال‌های سنتی تلویزیونی نشان از این دارد که عادت کاربران برای تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی در حال تغییر است. براساس آخرین آمار منتشر شده توسط نتفلیکس، در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۶ میلیون نفر به تعداد کاربران این سرویس اضافه شده است.

اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی نشان از این دارد که نتفلیکس تنها در آمریکا بیش از ۱.۵۶ میلیون کاربر جدید و در سایر کشور‌ها نیز بیش از ۴.۰۴ میلیون نفر به مجموع کاربران خود اضافه کرده است. هرچند اضافه شدن ۶ میلیون نفر به مجموع کاربران نتفلیکس در سه ماه رقم بسیار خوبی به نظر می‌رسد، اما افزایش ۱.۵۶ میلیون نفری کاربران این سرویس در آمریکا در مقایسه با انتظارات وال استریت کمی پایین‌تر است.

با توجه به اینکه نتفلیکس برای مدت زیادی است که در آمریکا فعالیت می‌کند، از این‌رو دیدن اعداد پایین در میزان کاربران جدید اضافه شده به این سرویس چندان نیز دور از انتظار نیست. کارشناسان انتظار دارند تا افزایش میزان کاربران این سرویس استریم ویدیو در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بسیار زیاد باشد. این کمپانی در جریان برگزاری CES 2016 اعلام کرده که در سال جاری میلادی برای آغاز فعالیت در بیش از ۱۳۰ کشور برنامه ریزی کرده است.

با توجه به این موضوع و ارائه‌ی سرویس در کشور‌های بیشتر، باید در انتظار افزایش نجومی کاربران سرویس نتفلیکس باشیم. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برنامه‌های به اشتراک گذاشته شده توسط این سرویس در شماری از کشور‌ها به دلیل محدودیت‌های کپی رایت به گستردگی آمریکا نیست، اما به هرحال باید شاهد جذب مخاطبان بیشتر توسط این سرویس باشیم. در هفته‌های اخیر در زومیت خواندید که نتفلیکس قابلیت دسترسی به سرویس خود را در ایران فراهم کرده است. چین را نیز باید یکی از بازار‌ها با پتانسیل بالا برای این سرویس بدانیم که هم‌ اکنون نتفلیکس فعالیتی در آن ندارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 297 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:44

ایران و ارمنستان در زمینه پست و تجارت الکترونیک با هم قرار داد امضاء کردند و به گفته‌ی وزیر ارتباطات با همکاری پست و پست‌بانک با طرف ارمنستانی، زمینه خرید اینترنتی مشترک ایرانیان و ارمنی‌ها فراهم می‌شود. همراه زومیت باشید.

ایران و ارمنستان در زمینه‌ی پست، تمبر مشترک و تجارت الکترونیک با هم قرارداد مشترک امضاء کردند. این قرار داد به امضای محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و گاگیک بگلریان، وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان رسیده است.

براساس این قرارداد کمیسیون همکاری مشترک در خصوص اینترنت، پست، مخابرات و تجارت الکترونیک تشکیل می‌شود تا همکاری‌های ایران و ارمنستان در زمینه‌های مذکور را پیگیری کنند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد این قرارداد مشترک توضیح داد، امیداوریم زمینه خرید کالا از طریق اینترنت برای مردم دو طرف فراهم و توسط پست توزیع شود. البته دستیابی به این موضوع لازم است توافقی میان پست و پست بانک ایران با طرف مقابل صورت پذیرد تا مکانیزم تجارت الکترونیک بین ایران و ارمنستان فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد که در زمینه‌ی انتقال دیتا و اینترنت به توافقات خوبی دست یافتیم به طوری که حجم تبادل دیتای بین دو کشور به چهار برابر ارتقا یافته است.

او با اشاره به برقراری ماهانه ۳۰۰ هزار دقیقه مکالمه بین ایران و ارمنستان تصریح کرد که در این نشست علاوه بر گسترش روابط پستی دو کشور، بر افزایش روابط پست بین الملل نیز تأکید شد.

واعظی همچنین با اشاره به توافق در زمینه‌ی ارتباط نزدیک بخش خصوصی دو کشور، اظهار امیدواری کرد که زمینه انتقال تجربیات بین شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران و ارمنستان فراهم شود.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 255 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:44

سرعت رشد دانش بشری به صورت غیر قابل تصوری سریع است، روزانه شاهد تولید محتوای علمی بی‌شماری توسط دانشمندان برای توصیف پدیده‌های مختلف هستیم. اما آیا روزی خواهد رسید که دانش بشری دیگر قادر به توصیف پدیده‌های مختلف نباشد؟ با زومیت همراه باشید.

خط فکری جدید و بحث برانگیزی که اخیرا در بین فیزیک‌دانان در حال گسترش است، ایده‌ی رسیدن به حد مطلق درک ما از جهان هستی در چارچوب علم است.

هری کلیف؛ یکی از فیزیک‌دانان موسسه‌ی تحقیقاتی CERN می‌گوید:

طی چند سال آینده مشخص خواهد شد که آیا ما قادر به ادامه افزایش درک خود از طبیعت خواهیم بود یا اینکه برای اولین بار در تاریخ علم با سوالاتی مواجه خواهیم شد که قادر به پاسخگویی به آن‌ها نیستیم. علت رسیدن به این محدودیت نیز آن است که قوانین فیزیک اجازه نخواهند داد.

اما کلیف در بطن صحبت‌های خود به دو عدد خطرناک جهان هستی اشاره می‌کند. این دو عدد دلیل وجود تمام مواد، ساختارها و حیاتی است که ما در سراسر کیهان شاهد آن‌ها هستیم. طبق گفته‌ی کلیف اگر مقدار این دو عدد به میزان بسیار کمی متفاوت بود، جهان هستی بدل به فضایی خالی و فاقد حیات می‌شد.

عدد خطرناک اول: قدرت میدان هیگز

higgs fdb45

اولین عدد خطرناک در لیست کلیف به قدرت یک میدان انرژی نامرئی اشاره دارد که فیزیک‌دانان از آن به میدان هیگز یاد می‌کنند. این میدان شباهت‌هایی با میدان مغناطیسی که در سراسر کیهان شاهد آن هستیم، دارد. ذرات مختلف در اثر حرکت در داخل میدان هیگز، با جذب جرم به تدریج به پروتون‌، نوترون و الکترون‌ اتم‌های سازنده‌ی بدن انسان‌ها و تمام اجسام و اجرام اطراف ما تبدیل می‌شوند. بدون وجود این میدان، حیاتی هم وجود نداشت.

در حال حاضر به دلیل کشف بزرگ صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ در سرن که به موجب آن فیزیک‌دانان ذره‌ی بنیادی جدیدی را موسوم به هیگز بوزون شناسایی کردند، تقریبا با قطعیت می‌توان از وجود میدان هیگز مطمئن بود. از لحاظ تئوری نمی‌توان بدون وجود میدان هیگز، ذره‌ی هیگز بوزون را در دست داشت. اما موردی بسیار عجیب در مورد میدان هیگز وجود دارد که کماکان ذهن فیزیک‌دانانی همچون کلیف را به خود مشغول کرده است.

طبق گفته‌ی کلیف بر اساس نظریه‌ی نسبیت عام و نظریه‌ی مکانیک کوانتوم اینشتین؛ نظریه‌هایی که ابزار درک ما از کیهان در دو مقیاس بسیار بزرگ و بسیار کوچک هستند، میدان هیگز تنها باید یکی از دو عملکرد زیر را اجرا کند:

یا باید غیر فعال باشد، به این مفهوم که قدرت آن صفر بوده و قادر به جرم‌دهی به ذرات نباشد، یا اینکه باید فعال بوده و بر اساس تئوری میزان قدرت آن فوق‌العاده بالا باشد. اما فیزیک‌دانان در عمل شاهد وقوع هیچ‌کدام از این دو سناریو نیستند.

کلیف می‌گوید:

در عمل میدان هیگز به صورت جزئی فعال است و قدرت آن در حدود ۱۰ هزار تریلیون برابر ضعیف‌تر از قدرت بیشینه‌ی این میدان است، تقریبا مشابه چراغی که کلید آن در نزدیکی حالت خاموش گیر کرده است. مقدار واقعی قدرت میدان هیگز بسیار مهم است چرا که اگر قدرت این میدان تنها به میزان بسیار کمی با مقدار فعلی خود تفاوت داشت، شاهد هیچ نوع ساختار فیزیکی در جهان هستی نبودیم.

در حال حاضر چرایی ضعیف بودن میدان هیگز فهم از جهان هستی را به چالش می‌کشد. فیزیک‌دانان امیدوارند تا با شناسایی ذرات جدید در شتاب‌دهنده‌ی ذره‌ای بهبود یافته‌ی سرن، قادر به پاسخگویی به این سوال شوند.

عدد خطرناک دوم: قدرت انرژی تاریک

eso1438b2 00e5d

فیزیک‌دانان عدد دوم از لیست کلیف را به عنوان بدترین پیش‌بینی نظری در تاریخ علم فیزیک می‌نامند. این عدد خطرناک با اعماق فضا و یک پدیده‌ی بسیار پیچیده موسوم به انرژی تاریک سر و کار دارد. انرژی تاریک عبارت است از یک نیروی دافعه که باعث شتاب‌دار شدن فرآیند انبساط جهان هستی می‌شود. مقدار این انرژی برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ سنجیده شد.

کلیف در این مورد می‌گوید:

ما از ماهیت انرژی تاریک آگاه نیستیم، اما بهترین ایده در خصوص انرژی تاریک، انرژی فضای خالی و در حقیقت انرژی خلاء است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، بنابراین حاصل‌جمع انرژی کل فضای خالی معادل قدرت انرژی تاریک خواهد بود. اگرچه دانشمندان فیزیک نظری قبلا این کار را انجام داده‌اند، اما با این حال یک اشتباه بزرگ در مورد جواب آن‌ها وجود دارد.

کلیف می گوید:

قدرت انرژی تاریک باید به میزان ۱۰ به توان ۱۲۰ برابر بیش‌تر از میزان قابل مشاهده از طریق ستاره‌شناسی باشد. این عدد به قدری بزرگ است که امکان سنجش بزرگی آن در ذهن انسان امکان پذیر نیست، این عدد ۱۰۰۰ تریلیون، تریلیون، تریلیون برابر بیش‌تر از تعداد اتم‌های موجود در جهان ‌هستی است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پیش‌بینی صورت گرفته بسیار بد و ناشیانه بوده است.

از یک طرف باید خوشحال بود که مقدار انرژی تاریک از مقدار پیش‌بینی شده برای آن توسط دانشمندان کم‌تر است. اگر مدل‌سازی تئوری فیزیک‌دانان صحیح بود، در این صورت میزان نیروی دافعه‌ی تولید شده به قدری زیاد بود که جهان هستی را از هم می‌شکافت. در این صورت نیروی بنیادی که باعث پیوند اتم‌ها به هم می‌شود، توان مقابله با این نیرو را نداشت و بنابراین کهکشان‌ها، ستاره‌ها، سیارات و حیات نیز در جهان هستی شکل نمی‌گرفت.

اما از طرف دیگر این موضوع مایه‌ی تاسف است که ما قادر به استفاده از تئوری‌ها و دانش فعلی خود برای توسعه‌ی سنجشی بهتر از انرژی تاریک به نحوی که با مشاهدات‌مان سازگاری داشته باشد، نیستیم. مسلما یافتن راهی برای درک چرایی میزان قدرت انرژی تاریک و میدان هیگز حتی از بهبود تئور‌ی‌های کنونی نیز مهم‌تر خواهد بود.

احتمالا یافتن پاسخ غیرممکن باشد

کلیف معتقد است تنها یک راه برای یافتن پاسخ وجود دارد، اما احتمالا هیچ‌گاه قادر به اثبات آن نباشیم. وی می‌گوید:

اگر ما به نحوی قادر به تایید این موضوع باشیم که جهان ما تنها یکی از میلیاردها جهان موازی دیگر است، در این صورت قادر به درک علت اینکه این اعداد خطرناک دارای چنین مقادیری هستند خواهیم بود، چرا که در بسیاری از جهان‌‌های موازی، انرژی تاریک به قدری زیاد است که جهان هستی از مجموعه‌ی جهان‌های موازی جدا شده و میدان هیگز به قدری ضعیف است که هیچ اتمی قادر به شکل‌گیری نیست.

برای اثبات این موضوع، فیزیک‌دانان باید ذرات جدید دیگری را برای تایید صحت تئوری‌هایی چون تئوری ریسمان که وجود جهان‌‌های موازی را پیش‌بینی می‌کند، شناسایی کنند. در حال حاضر تنها در یک نقطه از دنیا احتمال تولید چنین ذره‌هایی (با فرض وجود آن‌ها)، وجود دارد؛ برخورددهنده هادرونی بزرگ در موسسه‌ی تحقیقاتی سرن.

فیزیک‌دانان تنها دو تا سه سال (تا قبل از تعطیل شدن برخورددهنده هادرونی بزرگ، توسط موسسه‌ی سرن با هدف بروزرسانی و بهبود این برخورد دهنده،) برای اثبات آن فرصت دارند. طبق گفته‌ی کلیف، اگر تا آن زمان قادر به یافتن پاسخ نباشیم، احتمالا به نقطه‌ی پایان نزدیک شده‌ایم. وی می گوید:

احتمالا وارد دوره‌ای جدید از دنیای فیزیک خواهیم شد، دوره‌ای که در آن شاهد پدیده‌های عجیبی بوده و قادر به یافتن علت آن‌‌ها نخواهیم بود. دوره‌ای که پیام‌آور این موضوع است که ما در جهانی موازی زندگی می‌کنیم که دور از دسترس است. دوره‌ای که قادر به یافتن پاسخی برای این سوال نیستیم که چرا هستی به جای نیستی وجود دارد.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 289 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:44

مجله معتبر امپایر، در جدیدترین شماره‌اش، مصاحبه‌ای با لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگرفیلم The Revenant و یکی از نامزدهای مراسم اسکار امسال، درباره این فیلم و کار کردن با ایناریتو، انجام داده است. زومجی این مصاحبه هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان برگردان فارسی کرده است.

اواسط زمستان در شمال کالیاری، دمای هوا نزدیک به ۴۰ درجه زیر صفر می‌رسد. این سرما به قدری شدید است که حتی چشمان شما نیز شروع به تیر کشیدن می‌کند. حال تصور کنید که در چنین هوایی، باید وارد یک رودخانه یخ زده شوید و در حالیکه یک پوست خرس ۷۰ کیلویی تنتان است، باید روی سطح این رودخانه بخزید! این مسئله دقیقا مانند این می‌مانند که به بدنتان شوک الکتریکی وارد شود، سیستم اعصاب بدنتان را به هم بریزد و نگذارد شما نفس بکشید. حالا به تمام این سختی‌ها، این مسئله را هم اضافه کنید که در تمام این مدت باید در نقش خود باقی بمانید! دی‌کاپریو، با یک لبخند تایید می‌کند که این کار واقعا سخت بوده است. بنا به گفته دی‌کاپریو، بازی کردن در فیلم The Revenant ساخته الخاندرو گونزالز ایناریتو، یکی از سخت‌ترین نقش‌آفرینی‌های زندگی‌اش بود.

دو هفته قبل از اینکه دی‌کاپریو با امپایر مصاحبه کند، ایناریتو نسخه نهایی فیلم را به وی نشان داده بود. The Revenant داستان واقعی هیو گلاس را که یک تاجر پوست افسانه‌ای در دهه ۱۸۲۰ بود، روایت می‌کند. وی در یکی از ماجراجویی‌هایش، توسط یک خرس گریزلی مورد حمله قرار می‌گیرد و همراهان او که فکر می‌کنند او مرده است، وی را رها می‌کنند. اما او هرطور که هست از این حمله جان سالم به در می‌برد و سعی می‌کند که در طبیعت وحشی، برای بقا تلاش کند و همراهان خود را پیدا کند.

برای مشاهده کامل مطلب مصاحبه مجله امپایر با لئوناردو دی کاپریو درباره فیلم The Revenant به زومجی مراجعه کنید.

دی‌کاپریو

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 303 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:14

از ابتدا مشخص بود که سامسونگ در نهایت به انحصار قلم اس پن برای سری نوت قانع نخواهد شد و این قلم را روی گوشی‌های دیگر خود کاربردی خواهد کرد. اما اینکه همه دستگاه‌های ساخت سامسونگ از قلمی در درون خود پشتیبانی کنند کمی عجیب است. برای همین سامسونگ فکر‌های بهتری در سر دارد.

بر اساس پتنت جدیدی که سامسونگ به ثبت رسانده، این گوشی هوشمند قاب مخصوصی دارد که قلم اس پن را درون خود جای داده و دیگر نیاز نیست این قلم به صورت سخت‌افزاری درون گوشی جای گرفته باشد. حتی برای استفاده از این قلم در دیگر گوشی‌های هوشمند اندرویدی هم اینکار به راحتی انجام می‌شود و تنها لازم است از این قاب مخصوص استفاده کنید.

البته در حال حاضر هم می‌توان قلم‌های استایلوس برای دستگاه‌های غیر از سری نوت خرید اما چون هیچ محفظه و محلی برای نگه‌داری در کنار گوشی ندارند، گم شدن آن‌ها خیلی راحت اتفاق می‌افتد. همچنین باید این نکته را هم در ذهن داشت که قلم اس پن برای سری نوت تنها یک قلم استایلوس ساده نیست، بلکه قادر است کاربردپذیری و بهره‌وری کاربر در هنگام استفاده از دستگاه را افزایش دهد.

بنابراین اگر در کنار دیگر دستگاه‌های اندرویدی هم بتوان قلم اس پن نگهداری کرد، ایده‌ی بدی نیست، اما تا زمانی‌که امکانات و ویژگی‌هایی مثل آنچه در گوشی‌های نوت دیده می‌شود را روی دستگاه‌های دیگر اندرویدی نداشته باشیم، کار با این قلم چندان خوشایند نیست.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 293 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:14

گزینه‌های اتصال سیمی گوشی‌های هوشمند در طول سال‌های گذشته تغییرات زیادی به خود دیده‌اند که برای مثال می‌توان به USB نوع C اشاره کرد که پا به گوشی‌های هوشمند ویندوز ۱۰ موبایل و اندروید گذاشته است. اما تغییری بزرگ‌تر از جانب اپل در راه است. با زومیت همراه باشید.

تاکنون شایعات زیادی از حذف ورودی جک هدفون در آیفون ۷ شنیده شده اما هیچکدام نتوانسته‌اند سند خاصی نشان دهند تا واقعی بودن این شایعات را تقویت کند. اما امروز کد‌هایی در iOS 9 دیده شده که برای دستگاه‌های جدید اپل حذف جک هدفون را پیش‌بینی کرده است.

حذف جک هدفون چالش‌های زیادی برای اپل در طراحی آیفون‌ ۷ به وجود خواهد آورد چرا که در حال حاضر جک ۳.۵ میلی‌متری بین تمام دستگاه‌های تکنولوژی برای اتصال هدفون یک استاندارد است اما اگر کمپانی آمریکایی بخواهد این ریسک را بپذیرد باید راه‌حل جایگزین بسیار خوبی در ذهن داشته باشد.

czblhucu0aeiycd 16c55

در کد‌های iOS 9.3 بتای ۱.۱ در قسمتی که نوشته شده «دارای ورودی هدفون» کلمه «نه» قرار گرفته که بسیار عجیب به نظر می‌رسد. ظاهرا اپل واقعا تصمیم گرفته جک هدفون را حذف کند و حتی در نسخه‌های جدید سیستم عامل خود شیوه اتصال سنتی هدفون را حتی در نظر نگرفته است.

در روش‌های برقراری ارتباط در کد‌های iOS 9.1 گزینه‌ای با نام "Lifi Capability" قرار داده شده بود که برخلاف وای‌فای‌های بر پایه رادیو است و سیستم آن به گونه‌ای طراحی شده که از نور برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. این سیستم جدید می‌تواند مزایایی مانند سرعت بسیار بالا برای انتقال صد‌ها گیگابایت تنها در چند ثانیه داشته باشد.

هنوز خیلی زود است که بگوییم اپل برای آیفون 7 سیستم لای‌فای را برای انتقال اطلاعات در نظر گرفته، اما از وجود چنین گزینه‌ای در دستگاه آینده اپل هم نمی‌توان راحت گذشت.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 279 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:14

امسال در CES 2016 دستگاه جذابی با نام NuAns Neo معرفی شد، این دستگاه با اینکه از پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷ کوالکام پشتیبانی می‌کند، اما می‌تواند ویژگی Continuum را اجرا کند. در ادامه بیشتر درباره این دستگاه و ویژگی Continuum خواهیم خواند. با زومیت همراه باشید.

مایکروسافت تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره مقدار سخت‌افزار لازم برای اجرای قابلیت Continuum منتشر نکرده بود اما همانطور که به تازگی در صفحه «مرکز توسعه دهندگان سخت افزاری» اطلاعات جدید دیده می‌شود، مقدار حداقلی سخت‌افزاری برای اجرای Continuum در گوشی هوشمند NuAns Neo اعمال شده است.

مایکروسافت در این صفحه مشخصات حداقلی را به شکل زیر اعلام کرده است:

  • پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷ تا پردازنده‌های ۸۰۸ و ۸۱۰ با پشتیبانی از کانتینیوم
  • حافظه رم ۲ گیگابایت برای گوشی‌هایی با نمایشگر 720p. حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت
  • پشتیبانی از استاندارد وای فای 802.11n

بهترین سخت افزار و پیشنهاد مایکروسافت پشتیبانی گوشی‌ها از ۳ گیگابایت حافظه رم، نمایشگر ۱۰۸۰p، کارت microSD، وای فای 802.11ac و پشتیبانی از USB نوع C است.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 276 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:14

همانطور که در آموزش قبلی گفته شد، JVM یا همان ماشین مجازی جاوا، مسئول اجرای برنامه‌های جاوا است. در ادامه‌ی این آموزش ما با یک مثال، اجرای برنامه‌های‌جاوا را برای شما توضیح می‌دهیم. با زومیت همراه باشید.

سلسله مطالب آمورش جاوا

بهتر است آموزش را با یک مثال پیش ببریم. فرض کنید می‌خواهیم برنامه‌ای به زبان جاوا بدون کمک گرفتن از IDE ها (در مورد IDE ها در فصل‌های بعدی توضیح می‌دهیم) بنویسم. بنابراین ابتدا یک ویرایشگر متن (مثل نُت پد) را اجرا می‌کنیم و کدهای برنامه را در فایل نت پد می‌نویسیم. بعد از نوشتن کدهای برنامه، ما برنامه را با پسوند java. ذخیره می‌کنیم و سپس توسط کامپایلر جاوا، برنامه را کامپایل می‌کنیم. در پروسه کامپایل اگر خطای دستوری در برنامه وجود داشته باشد مشخص می‌شود و برنامه کامپایل نمی‌شود. اما اگر خطایی در کار نباشد، برنامه کامپایل می‌شود و کامپایلر جاوا فایلی ایجاد می‌کند با پسوند class. که اگر این فایل class. را اجرا کنیم با کدهایی ناخوانا مواجه می‌شویم. به این کدها، کدهای میانی یا بایت کد گفته می‌شود. حال اجرای این بایت کدها بر عهده JVM است. JVM این بایت کدها را با توجه به نوع سیستم عامل و سخت افزاری که روی آن نصب است، به زبان ماشین یا همان صفر و یک تبدیل می‌کند و در آخر، برنامه اجرا می‌شود.

شاید توضیحات بالا برای کسانی که تجربه‌ی برنامه نویسی ندارند، کمی گنگ و نامفهوم باشد. بنابراین اصلا نگران نباشید، چون در آموزش‌های بعدی تمام این مراحل را به صورت عملی انجام می‌دهیم.

jvm

نسخه های جاوا

جاوا در سه نسخه رسمی ارائه شده است. این سه نسخه عبارت اند از:
Java SE که مخفف Standard Edition است و همانطور که از نامش پیداست، نسخه پایه و استاندارد جاوا است و برای نوشتن هر برنامه‌ی جاوا به این نسخه احتیاج است.
Java ME که مخفف Micro Edition است. نسخه‌ای برای نوشتن برنامه روی سخت افزارهای خاص مانند لوازم خانگی، موبایل، اسباب بازی‌ها و ... است. امروزه این نسخه از جاوا با وجود موبایل‌های هوشمند، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
Java EE که مخفف Enterprise Edition است. نسخه‌ی مدرن و سازمانی جاوا است. از این نسخه برای نوشتن برنامه‌های روی سرور استفاده می‌شود. در کل Java EE مجموعه ای از تکنولوژی‌ها است و یادگیری این نسخه از جاوا سخت و زمان‌بر است و باید سال‌ها به طور عملی کار شود تا بتوان خود را به عنوان یک Java EE کار حرفه‌ای معرفی کرد.

از کدام نسخه شروع کنیم؟

با توجه به توضیحات بالا، مشخص است که باید نسخه Java SE را یاد بگیریم. زیرا برای کار کردن با هر یک از دو نسخه دیگر، باید Java SE را بلد باشیم.
در جلسه آینده ما نحوه نصب و معرفی جاوا به سیستم را آموزش می‌دهیم.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 243 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:14

قاضی دادگاه رسیدگی به مناقشه‌ی سامسونگ و اپل، رای به توقف فروش تعدادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی سامسونگ در آمریکا داده است. این گوشی‌ها پتنت‌های اپل را نقض کرده بودند.

لوسی کوه، قاضی رسیدگی به مناقشات پتنتی بین سامسونگ و اپل، دستور داده است تا فروش برخی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ ممنوع شود. گوشی‌هایی که از این پس فروش‌ آن‌ها در بازار امریکا ممنوع شده، شامل گلکسی نکسوس، گلکسی نوت، گلکسی نوت ۲، گلکسی اس ۲، گلکسی اس ۲ اسکایراکت و گلکسی اس ۳ که همگی قبل از سال ۲۰۱۲ عرضه شده بودند.

در واقع این ممنوعیت خسارت خاصی را به سامسونگ وارد نمی‌کند چراکه این گوشی‌ها در حال حاضر چندان فروشی ندارند و بسیاری از آن‌ها اصلا در بازار یافت نمی‌شوند.

قاضی دادگاه سال گذشته نیز قبول کرد که چند گوشی اندرویدی سامسونگ حداقل دو پتنت از پتنت‌های تصحیح کلمات، باز کردن قفل گوشی با کشیدن انگشت روی صفحه از یک سمت به سمت دیگر و لینک‌های سریع را نقض کرده‌اند. دادگاه سامسونگ را ۱۱۹.۶ میلیون دلار جریمه کرد؛ اما اپل موفق نشد تا قاضی را راضی کند تا فروش این محصولات در بازار امریکا را ممنوع کند.

اگر مروری روی مناقشات پتنتی بین اپل و سامسونگ طی چند سال اخیر داشته باشیم، متوجه می‌شویم که هرچند اپل در اکثر موارد پیروز بوده، اما عموما موفق نشده است تا محصولات کلیدی سامسونگ که بیشترین درآمد را برای این شرکت در بازار امریکا به همراه دارند، متوقف کند.

امروز چندین شرکت بزرگ فعال در حوزه‌ی تکنولوژی از سامسونگ حمایت کردند و از دیوان عالی ایالات متحده‌ی امریکا خواستند تا در قانون پتنت‌ها تجدید نظر شود تا با دنیای امروز هماهنگ‌تر شود. گوشی‌های هوشمندِ امروزی، حدود ۲۵۰٫۰۰۰ پتنت را در خود جای داده‌اند و اگر قرار باشد با نقض یک پتنت فروش یک گوشی ممنوع شود آن‌وقت صاحبان پتنت‌ها، اهرم بسیار قوی برای کنار زدن رقبای خود در اختیار خواهند داشت.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 254 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:42

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور (Fitur) سالیانه در فاصله بین ماه‌های ژانویه و فوریه در شهر مادرید برگزار می‌شود. این نمایشگاه محلی برای گردهمایی آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های فعال در حوزه‌ی گردشگری است تا بتوانند محصولات خود را به یکدیگر و مردم معرفی کنند. ۱۹ شرکت ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. با گزارش اختصاصی کجارو از مراحل آماده‌سازی این نمایشگاه همراه باشید.

نمایشگاه فیتور ۲۰۱۶ که یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه گردشگری است، از امروز در شهر مادرید اسپانیا فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا ۴ بهمن ادامه خواهد داشت. ۱۹ شرکت ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند تا جاذبه‌های گردشگری ایران را به آژانس‌های مسافرتی خارجی معرفی کنند.

برای مطالعه‌ مقاله «نمایشگاه فیتور ۲۰۱۶: گزارش اختصاصی کجارو از آماده شدن غرفه ایران در مادرید» به کجارو مراجعه کنید:

فیتور ۲۰۱۶

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:42

آیفون 5SE نام گوشی جدید و ۴ اینچی اپل خواهد بود که در واقع نسخه‌ی بهبود یافته‌ی آیفون ۵ اس به شمار می‌رود. آیفون ۵ اس ای وارد مرحله‌ی تولید انبوه شده و در دو نسخه عرضه خواهد شد.

 آیفون ۵ اس ای نام نسخه‌ی بهبود یافته‌ی آیفون ۵ اس است که صفحه نمایش ۴ اینچی دارد. همچنین اپل در این گوشی به جای پردازنده‌ی A8  از نسخه‌ی ضعیف‌تر A9 استفاده خواهد کرد. همانند ۵ اس این گوشی نیز تنها در سه رنگ روانه‌ی بازار خواهد شد.

آیفون ۵ اس ای در دو نسخه یکی مجهز به یگ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دیگری دارای ۱.۲ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار خواهد شد. حجم باتری این گوشی نیز ۱۶۲۴ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

بنابر گفته‌ی منابع آگاه در شرکت فاکس‌کان این گوشی وارد مرحله‌ی تولید انبوه شده و در زمان عرضه در حدود ۳ میلیون نسخه از آن در دسترس خریداران خواهد بود.

ظاهرا نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۵ اس ای ۵۶۰ دلار قیمت خواهد داشت. انتظار می‌رود نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آن قیمت بیشتری داشته باشد.

نظر شما در خصوص این گوشی چیست؟

- - , .

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 248 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:40